V červnu se během dvou setkání účastníci seznámili, jak lze zařadit téma pH již od MŠ. Využili jsme k tomu různé přírodní indikátory, zkumavky, kapátky, neznáme vzorky a jako bonus šumivé reakce pro neutralizaci. Jelikož dvě paní učitelky neměly hlídání, tak se o zábavu postaraly i jejich děti :)
Ze setkání
AI ve výuce přírodovědných předmětů
Poslední květnové setkání bylo pro zájemce o AI ve své výuce, o nastavení vlastních chatbotů. Účastníci si tak mohli prakticky, na svých zařízeních nastavit svého chatbota přesně dle svých požadavků. Ze setkání si odnesli i několik vytvořených materiálů pro svoji výuku na 1. stupni.
Neurolingvistické programování ve výuce
Na začátku květnového setkání došlo k inspiraci publikací pro výuku chemie, dále k ukázce vzorků ropy a jejích frakcí. Setkání ale primárně bylo na téma NLP a odpovědělo zájemcům na tyto otázky:
AI ve výuce prakticky
Dubnové setkání patřilo všem zájemcům o AI ve výuce. Sešlo se 40 pedagogů od MŠ až po SŠ. Mgr. Monika Pelikánová pro všechny nasdílela své vlastní zkušenosti a postřehy s prací s AI.
Jak na vědeckou show od MŠ
První dubnové setkání bylo zvláštní. Zapojené paní učitelky do projektu Elixír do škol s sebou přivedly děti a přímo na nich se učily aplikovat sled efektních pokusů, které měly nejenom zaujmout, ale hlavně poučit, jak určitě děje kolem nás fungují. Během 180 minut se vystřídaly dvě skupiny. Do role pomocných lektorů se postavili moji studenti...
Pro další skupinu pedagogů byl připraven program velikonočních experimentů s vajíčky, který byl obohacen o tvorbu těžišťáků, demonstraci výbuchu sopky provedenou několika metodami a půlhodinové sdílení příkladů dobré praxe. Tato část se ukázala být nejvíce přínosná.
Velikonoce v laborce
Březnová setkání se nesla ve znamení experimentů s vejci. Účastníky překvapil široký arzenál technik na barvení vajec, přičemž každý měl možnost vyzkoušet si různé metody. Vejce jsme rovněž využili jako názornou pomůcku pro objasnění, proč objekty ve slané mořské vodě plavou. Dalším testem byla soutěž v síle, kde účastníci zjišťovali, kdo dokáže...
Pipetovaná aneb tajemství barevné kapky
Poslední únorové setkání bylo určené pro všechny pedagogy. Byla představena aktivita Pipetovaná, kdy za pomoci 96 jamkových kultivačních destiček lze děti naučit práci s pipetou (automatickou, klasickou). Při aktivitě také dochází k rozvoji jemné motoriky, k pochopení povrchového napětí kapalin, probuzení kreativity, oživení míchání barevných...
Smysly - chuť, hmat, sluch
Únorové setkání bylo věnováno dokončení tématu smysly. Veškeré předvedené aktivity mají minimální pořizovací hodnotu a lze je využít u dětí MŠ až po žáky SŠ. Pedagogové si vše osahali, ochutnali a nakonec otestovali svůj sluch.
Jak vytěžit z hodiny víc, než splnit ŠVP?
Poslední lednový den bylo pro pedagogy chemie připraveno setkání, kdy díky jednoduchým experimentům jsme se všichni zamysleli nad smyslem pokusů, jejich recyklovatelnost, propojení do běžného života, co jsou tzv. klíčová, kritická a dynamická místa výuky chemie (jak pro žáky, tak pro pedagogy).